درباره ما

روند جهانی شدن باعث تسریع فزاینده سرعت مناسبات تجاری و اقتصادی میان واحدهای ملی شده است. این مهم باعث گردیده که شرکت­های صنعتی، تولیدی و کشاورزی مجبور گشته­اند به دنبال تشدید فرایند رقابتی شدن کیفیت، کمیت و قیمت کالا، محصولات خود را در شکلی بهتر برای بازار هدف ارائه نمایند. در این اثناء کشور ترکیه به دنبال اصلاحات اقتصادی عمده در دهه ۱۹۸۰ در منطقه خاورمیانه به عنوان کشوری پیشرو در بخش صنایع مواد غذایی، پوشاک، توریست و غیره مطرح شده است. به طوریکه این کشور در طی سال­های ۲۰۱۴-۲۰۰۳ از رشد اقتصادی بالای ۵% برخوردار بوده است، که این مهم نشان از اقتصاد بالنده و توان رقابتی کالاهای ترک با محصولات مشابه دیگر کشورهای پیشرو غربی دارد.

امروزه کشور ترکیه با داشتن ۵۰۰ برند بزرگ در صنایع مختلف، مشتری مداری را در برنامه­های تجاری و مراودات اقتصادی خود تعریف نموده است. به طوریکه بر اساس گزارش سالانه موسسه اینتر برند ارزش مالی ۱۰۰ برند نخست کشور ترکیه رقمی بالغ بر ۳۲ میلیارد دلار تخمیین زده شده است. لذا این مهم فرصت مطلوبی را برای کشورهای همسایه این کشور قرار داده است که بتوانند از محصولات متنوع برندهای ترک بهره­مند شوند. در این راستا کشور ایران با داشتن جمعیتی بالغ بر ۷۸ میلیون نفر و اقتصادی رو به جلو، کشور ترکیه را به عنوان یکی از شرکای راهبردی خویش مطرح نموده است. به طوریکه بر اساس توافقات دو جانبه میان سران دو کشور ایران و ترکیه، قرار است حجم مراودات تجاری و اقتصادی میان این دو کشور به رقمی بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار در سال افزایش یابد. این در حالی است که کشور ایران دارای مرز مشترک و حسن همجواری با کشور ترکیه است، که بنظر می­رسد از یک سوء با توجه به علاقمندی شهروندان ایرانی برای بازدید و خرید محصولات برند ترک، و از سویی دیگر علاقمندی تولید کنندگان ترک برای ورود به بازار ایران، این چشم انداز استراتزیک اقتصادی را در آینده نزدیک عملی نماید.

با این مختصر، موسسه ترک مارک پل تجاری است از یک طرف میان تولید کنندگان محصولات اورجینال کشور ترکیه و از طرفی دیگر بازار هدف که شهروندان ایرانی می­باشند. این موسسه برای نخستین بار در کشور ایران درصدد است به معرفی برندهای برجسته کشور ترکیه برای مصرف کنندگان داخلی بپردازد، درست زمانیکه محصولات فرعی درجه دو و سه کشورهای دیگر به طور گسترده تحت لوای نام برندهای ترک در ایران ارائه می­گردد.

با توجه به این واقعیت ملموس، که خرید محصولات فرعی خسران زیادی هم برای شهروندان ایرانی و هم تولید کنندگان برندهای ترک ایجاد نموده است، این موسسه دو هدف متعالی را در سرلوحه سیاست­های اصلی خود تعرف نموده است:

  1. خدماتی که این موسسه به صنایع تولیدی برندهای ترک در قالب معرفی محصولات­شان در ایران ارائه می­ نماید.
  2. دسترسی مطمن و آسان شهروندان ایرانی به نمایندگی­ های مجاز برندهای ترک ایجاد می­ کند.

این موسسه در راستای عملیاتی نمودن ۲ هدف ذکر شده در بالا از ۴ ابزار اصلی برای پیشبرد برنامه­های خود بهره خواهد برد:

  • مطالعات بازاریابی
  • مطالعات برندینگ
  • ارائه خدمات بخش حقوقی
  • خدمات باشگاه عضویت برای اعضای عضو

اهداف ترک مارک

ترک مارک موسسه تحقیقاتی است که برای نخستین بار در کشورایران ، دو هدف متعالی را ترغیب می نماید. ابتدا، درصدد معرفی برندهای کشور
ترکیه که علاقمند به ایجاد نمایندگی در کشور ایران هستند، می باشد.این موسسه با بهره گیری از آخرین متدهای نوین مارکتینگ ، آماده همکاری است.
دوما"، در راستای علاقمندی شهروندان ایرانی به کالاهای اورجینال کشور ترکیه ، این موسسه دسترسی آسان به کالای مذکور را فراهم می سازد.
برای عملیاتی کردن اهداف مذکور،  این موسسه به ارائه خدمات ذیل می پردازد:

 

- خدمات عضویت در باشگاه ترک مارک و استفاده از مزایای تخفیف کلیه محصولات ترکیه در ایران

- معرفی نمایندگیهای رسمی برندهای ترکیه در ایران

- مطالعات بازاریابی ، برندینگ و نظرسنجی از کاربران و ارائه نمودار آماری جهت شناسایی موقیعت برند خود و رقبا

- ارائه خدمات حقوقی ، خدمات ثبتی موضوعات حقوق مالکیت فکری از جمله ثبت علائم تجاری و...

اخبار ترک مارک ( + ادامه اخبار )

برگذاری نمایشگاه پوشاک ترکیه در تهران

برگذاری نمایشگاه پوشاک ترکیه در تهران

۱۲ بهمن ۱۳۹۳

هدف نمایشگاه پوشاک ترک معرفی نساجی ترکیه وبرپایی مکانی جهت صادرات وافزایش تجارت دوجانبه می باشد. درطول برگزاری نمایشگاه پوشاک ترک امیدوار هستیم که روا

برندهای ترک را به دنیا معرفی می کنیم.